Trening w domu

0
311

Sport to zdrowie. Każdy z nas potrzebuje ruchu, aby cieszyć się zdrowiem i mieć dobre samopoczucie. Niestety nie zawsze dopisuje pogoda. Wyjście na rower, czy też pobiegać nie jest żadną przyjemnością, kiedy pada deszcz, wieje wiatr i jest zimno. Alternatywę stanowią siłownie. Jednak często są one przepełnione i nie pozwalają nam w spokoju wykonać zaplanowanego treningu. W obecnych czasach uprawianie sportu jest też bardzo utrudnione przez panujące pandemię koronawirusa. Siłownie i kluby fitness są zamknięte, a czasem pojawiają się zakazy wychodzenia z domu bez ważnej przyczyny. Pamiętajmy jednak, że dla chcącego nic trudnego. O dobrą formę i wspaniałą sylwetkę możemy zadbać we własnym mieszkaniu.

Dla kogo trening w domu?


Trening domowy może wykonać każdy. Nie jest do tego nawet potrzebny żaden sprzęt, chociaż czasem warto jest nabyć kilka prostych, tanich przyrządów, które znacznie poprawią efektywność wykonywanych ćwiczeń i urozmaicą trening. Ćwiczenia w domu, które możemy wykonać bez żadnego sprzętu to pompki, brzuszki, przysiady, skłony, wspięcia na palcach, trucht, skipy i wiele innych.


Ćwiczenia siłowe służą budowaniu masy mięśniowej. Warto jest wykonywać ćwiczenia wielostawowe i angażujące wiele mięśni naszego ciała. Świetną opcją są pompki, które angażują w pracę głównie mięśnie klatki piersiowej i mięśnie trójgłowe ramienia. Jest wiele wariantów pompek. Niektóre są bardzo łatwe do wykonania i super sprawdzą się u początkujących (np. pompki z kolan). Nie brakuje też wersji dla zaawansowanych, jak na przykład pompki na jednej ręce. Są również warianty pompek, które pozwalają angażować inne partie mięśni, w zależność od ustawienia rąk i nóg.


Prosty sprzęt, w który można się zaopatrzyć niewielkim kosztem to drążek, gumy oporowe, hantle, mata do ćwiczeń i tym podobne. Bez wątpienia warto jest mieć dobrą matę, aby mieć na czym wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha i prostowniki pleców. Reszta zależy od nas. Z pewnością po pewnym czasie regularnych ćwiczeń będziemy doskonale wiedzieć czego nam potrzeba.

Jakie ćwiczenia możesz wykonywać w domu?


Nieco trudniej jest wykonać w domu trening typu kardio. Możemy wykonywać różne skipy, podskoki i pajacyki i tym podobne. Do tego potrzebujemy jedynie trochę miejsca w naszym mieszkaniu. Warto jest wykonywać trening interwałowy, czyli ćwiczenia o bardzo wysokiej intensywności przeplatać przerwami lub ćwiczeniami o bardzo niskiej intensywności. Możemy też kupić bardziej zaawansowany sprzęt, czyli rower stacjonarny lub bieżnie. Wiąże się to z dużymi kosztami, ale sprawi nam to przyjemność i pomoże zadbać o zdrowie. Jest to bez wątpienia dobra inwestycja.


W dbaniu o formę w domu, czy też gdziekolwiek indziej najważniejsza jest systematyczność i stopniowe zwiększanie ciężkości ćwiczeń. W monitorowaniu postępu mogą być pomocne aplikacje na smartphone. Często są one bardzo rozbudowane i podpowiadają nam jakie ćwiczenia powinniśmy wykonać, jak zwiększać obciążenie i kiedy odpocząć.
Nie brak zatem sposobów na zdrowe ciało i wysportowaną sylwetkę. Przy odrobinie dobrych chęci i samozaparcia każdy może o siebie zadbać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here