Zdrowe odchudzanie

0
175

Wiosna i lato to czas, gdy więcej osób pragnie zrzucić nadprogramowe kilogramy i zwraca większą uwagę na spożywane produkty. Bardzo ważne jest, aby do odchudzania podchodzić z głową. Cały proces powinien być dobrze przemyślany i zaplanowany. Osoby, które cierpią na choroby przewlekłe, jak na przykład cukrzyca, choroby tarczycy czy nadciśnienie tętnicze przed rozpoczęciem diety powinny skonsultować się ze swoim lekarzem prowadzącym oraz udać do renomowanego dietetyka.
Specjalista opracuję indywidualną dietę, aby w krótkim czasie uzyskać jak najlepsze efekty. W wielu drogeriach oraz sklepach internetowych dostępne są różnego rodzaju suplementy i herbaty, które za zadanie mają spalenie nagromadzonej tkanki tłuszczowej i zmniejszenie łaknienia. Na pozór atrakcyjne suplementy diety mogą okazać się niebezpieczne, dlatego też warto znaleźć naturalne spalacze tłuszczu.

Naturalne spalacze tłuszczu


Takimi produktami są między innymi warzywa i owoce o dużej zawartości wody i niskiej kaloryczności, na przykład świeże ogórki, arbuzy, melony, czy też truskawki. Doskonałym spalaczem jest zielona, biała bądź czerwona herbata. Oczywiście nie powinna ona być słodzona.
Przykładowe jadłospisy, które pomogą stracić na wadze znaleźć można na stronach i portalach społecznościowych znanych trenerów. Dostępne są tam także wyzwania dla różnych grup, na przykład kobiet w ciąży, młodych osób czy mam po porodzie.

Nie tylko dieta


Oczywiście w parze ze zbilansowaną dietą powinna iść również regularna aktywność fizyczna. W tym celu można zacząć uprawiać jogging, zapisać się na zajęcia z jogi lub skorzystać z oferty klubu fitness, gdzie trener personalny zaproponuje odpowiedni zestaw ćwiczeń w oparciu o możliwości i plany konkretnego klienta.


Trener podpowie jak prawidłowo wykonywać zaplanowane ćwiczenia i z biegiem czasu będzie zwiększał stopień trudności.
Na samym początku odchudzania należy oczyścić organizm z zalegających toksyn. W tym celu słodkie soki i gazowane napoje warto zastąpić niegazowaną wodą mineralną lub ziołową herbatką. Neutralny smak wody urozmaici kawałek cytryny, limonki, odrobina imbiru lub kilka listków mięty.

Co wyeliminować z diety?


Ważne jest, aby ze swojej diety wyeliminować alkohol, który jest źródłem pustych kalorii i cukru oraz całkowicie zrezygnować ze słonych i słodkich przekąsek. Chipsy, chrupki, solone orzeszki i batoniki można zastąpić suszonymi warzywami lub owocami, orzechami laskowymi, waflami ryżowymi, razowym pieczywem czy też migdałami.
Doskonałą propozycją na drugie śniadanie są zielone koktajle, które posiadają sporą dawkę błonnika pokarmowego. Taki koktajl można przygotować na bazie ulubionych owoców i warzyw, na przykład świeżych liści szpinaku, świeżych ogórków, jabłek, kiwi, pomarańczy oraz selera naciowego. Aby był on bardziej pożywny, można dodać do niego odrobinę płatków owsianych czy też kilka łyżeczek siemienia lnianego.
Koktajl jest w szczególności zalecany osobom, które mają problem z zaparciami i wzdęciami. Przelany do odpowiedniej butelki można zabrać do pracy, szkoły, na spacer, uczelnię bądź na trening.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here