Jak skutecznie walczyć ze stresem?

0
152

Stres towarzyszy nam każdego dnia. Choć zdajemy sobie sprawę z tego, że życie z nim jest szkodliwe dla zdrowia, trudno jednak unikać na co dzień stresujących sytuacji. Wiele z nich nie wynika przecież z naszego zachowania, a z sytuacji na świecie, w pracy, czy też z zachowania innych osób. Warto więc „oswoić” ten trudny stan, znajdując jak najlepsze i najbardziej skuteczne sposoby na stres. Pozwoli nam to zapanować nad stresującymi sytuacjami i ograniczyć ich wpływ na nasze zdrowie i życie.
Warto zacząć od sposobów związanych z dbaniem o siebie i wzmacnianiem swojej odporności na nerwowe sytuacje. Podstawą jest w tym przypadku odpoczynek i odpowiednia ilość snu. Sen pozwala organizmowi przywrócić równowagę, zrelaksować się i wypocząć. Często to właśnie po przebudzeniu odnajdujemy rozwiązania problemów, które są źródłem stresu. Nie można zatem minimalizować roli snu w walce ze stresem.

Praca nad redukcją stresu


Dobrym sposobem jest też praca nad sobą poprzez rozwój koncentracji i cierpliwości. Idealnym wsparciem w tym procesie będzie joga. Praktyka jogi pozwala wyciszyć się, skupić i osiągnąć wewnętrzny spokój, co pomaga spojrzeć na stresujące sytuacje z innej perspektywy. Co ważne, joga działa również zbawiennie na mięśnie i kręgosłup, a to przecież właśnie w tych rejonach kumulują się fizyczne objawy stresu. Warto więc wybrać jogę jako środek wspierający zarówno sferę psychiczną, jak i fizyczną.
Wiele osób znajduje sposób na walkę ze stresem w intensywnym wysiłku fizycznym. Sport pomaga zredukować napięcie, a regularny trening wzmacnia organizm nie tylko fizycznie, ale też psychicznie. Dobrym pomysłem może być też połączenie sportu i kojącego działania wody. Pływanie, czy też ćwiczenia takie jak wodny aerobik są doskonałym wsparciem w walce ze stresem.

Śmiech to zdrowie!


Zbawienną rolę odgrywa też śmiech. Choć trudno sobie wyobrazić, jak osiągnąć naturalnie dobre samopoczucie w stresowej sytuacji, warto zmusić się do uśmiechu i śmiechu. Pomogą w tym dobre filmy komediowe czy książki. Po stresującym dniu warto zaserwować sobie taką porcję komedii, która zmusi nas do uśmiechu – tym sposobem mózg otrzymuje informację, że jesteśmy zadowoleni i zrelaksowani. Pomoże to zminimalizować negatywne skutki działania stresu.


Zabawną, rozweselającą książkę warto połączyć z innym sposobem na ukojenie nerwów, a mianowicie z długą, ciepłą, relaksującą kąpielą. To idealne połączenie na zakończenie stresującego dnia. Ciepła woda łagodzi napięcie i stres. Można do niej też dodać olejki eteryczne, które dodatkowo ukoją nerwy, ułatwią zasypianie i pomogą się zrelaksować.


Poza doraźnymi sposobami, nie można zapominać o regularnym dbaniu o odporność i dobrą formę, które pomogą zminimalizować wpływ stresu na nasz organizm. Bardzo ważną kwestią jest odpowiednia dieta, która dostarczy organizmowi wszystkich niezbędnych składników, wzmocni odporność i zapewni dobre samopoczucie. To podstawowy sposób dbania o ciało i psychikę, bez którego wszystkie inne sposoby walki ze stresem będą mniej skuteczne. Warto więc zadbać o siebie na co dzień, by ograniczyć wpływ stresu na nasze zdrowie i codzienne życie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here