Najczęstsze grzechy popełniane przy odchudzaniu

0
77

Odchudzanie i stosowanie różnego rodzaju diet to bardzo powszechna praktyka. Większość z nas, w zależności od gustu i preferencji, pragnie mieć szczupłą i dobrze wyglądającą sylwetkę. Zatem jeśli zauważymy, że zaczynamy „wyrastać” ze swoich ubrań lub nie wyglądamy tak jakbyśmy chcieli, często podejmujemy decyzję o redukcji swojej wagi. Nie jest to absolutnie złe podejście do sprawy, ponieważ kontrola i utrzymywanie wagi są jak najbardziej pozytywnym zjawiskiem. Otyłość i nadwaga prowadzą często do pogorszenia stanu zdrowia. Należy jednak zastanowić się czy to w jaki sposób dążymy do osiągnięcia upragnionego wyglądu, również nie wpłynie niekorzystnie na nasze samopoczucie. Zdrowe odchudzanie być może nie da nam szybkich i łatwych efektów, ale na pewno będzie bezpieczne dla naszego organizmu. Najczęstsze błędy jakie popełniamy przy podjęciu decyzji o dążeniu do redukcji wagi to:

Głodówka

Wiele osób wiąże nadwagę ze spożywaniem zbyt dużej ilości jedzenia, więc chcąc schudnąć decydują się na głodówkę. Jedzenie dla naszego organizmu jest bardzo ważne, kolokwialnie możemy je nazwać naszym paliwem. Głodówka poza utratą kilogramów, niesie za sobą same negatywne następstwa.

Brak konsekwencji

Jeśli postanawiamy ograniczyć ilość lub rodzaj spożywanych pokarmów, ale pozwalamy sobie na wieczorną dawkę ulubionej czekolady lub trzy kawałki ciasta na sobotnich imieninach- pamiętajmy o tym, że może to przynieść efekty całkowicie odwrotne do oczekiwanych. Jedzenie wysokokalorycznych posiłków pod osłoną nocy lub gdy nikt nie patrzy nie pozwoli na utratę wagi.

Brak systematyczności

Regularne posiłki są podstawą utrzymania zdrowej diety. Jeśli zjadamy zdrowe produkty, ale ilość posiłków nie jest wystarczająca i spożywana nieregularnie- nasze odchudzanie nie jest zdrowe. Aby utrzymać nasz metabolizm w normie należy jeść o tych samych porach i nie dopuszczać do wygłodzenia organizmu. Tak samo podjadanie między posiłkami- jeśli czujesz głód między posiłkami oznacza to, że albo Twoje posiłki dostarczają Ci za mało kalorii albo zjadasz zbyt małe porcje.

Stosowanie szablonowych diet

Utrata wagi wiąże się ze zmianą nawyków żywieniowych. Nie utrzymamy zdrowo wyglądającej i szczupłej sylwetki jeśli nasza dieta ma określony koniec. „Jedz 1000 kcal dziennie i schudnij w dwa tygodnie”- za tymi słowami ukrywa się nie tylko utrata wagi, ale także niestety ryzyko efektu jo-jo. Oczywiście, zdarzają się sytuacje kiedy konieczne jest wprowadzenie tymczasowej diety, może to być choroba lub przygotowywanie się osób związanych ze spotem np. do zawodów. Jednak jeśli nie jesteś kulturystą i nie znasz się na redukowaniu masy lub jej budowaniu „z głową” odpuść sobie wszelkie „chwilówki”.

Błędne podejście do odchudzania

Decyzja o zmianie nawyków żywieniowych po to by stracić na wadze, powinna być przemyślana, podjęta tylko przez Ciebie i wynikająca z troski o zdrowie lub lepsze samopoczucie. Jeśli nie uważasz się za osobę otyłą, ale ktoś Cie tak nazwał lub porównujesz się do internetowych modelek i tylko z tego powodu planujesz chudnąć, wiedz, że problem leży gdzieś indziej niż w diecie. Do odchudzania należy podejść bardzo rozważnie i odpowiedzialnie.

Pamiętajmy! Najlepszą drogą do zrzucenia zbędnych kilogramów jest zmiana naszych nawyków, wprowadzenie systematyczności w jedzeniu oraz obserwacja naszego organizmu i selekcja spożywanych produktów. Jeśli nie jesteś w stanie samemu określić ile lub co jeść udaj się do specjalisty, nie działaj na własną rękę, ponieważ możesz przepłacić to zdrowiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here